GLA Complex Shaklee lebih baik dari Produk EPO di pasaran

Apa itu GLA(Asid Linolenik Gama)

✔ sejenis asid lemak omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal.

Antara sumber-sumber asli GLA

minyak borage : paling tinggi kandungan GLA   (17%-25%)
EPO (evening primrose oil) (kebanyakkan produk GLA di pasaran dihasilkan dari EPO sahaja) (7%-10%)
Blackcurrant (15%-20%)

Apakah kandungan GLA Complex Shaklee dan keistimewaannya?


✔ setiap kapsul GLA Complex mengandungi 300 mg GLA:
90 mg GLA daripada minyak borage : kandungan GLA yang sangat pekat dalam bentuk yang mudah terserap. Borage untuk pengekstrakan GLA ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.
216 mg asid linoleik daripada minyak biji matahari dan minyak borage
 ✔ minyak benih bunga matahari (mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel)
15 IU Vitamin E (pekatan d-alfa tocoferol)

merupakan sumber terbaik Omega-6
kandungan GLA dari minyak borage : mengandungi 2 kali ganda GLA berbanding EPO, 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan berbanding EPO. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.
✔  gabungan dengan minyak bunga matahari dan vitamin E dapat meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
✔ kesegaran dan keberkesannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan.



Manfaat Utama GLA Complex Shaklee

Borage herba tradisi orang barat yang digunakan untuk merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
Mengawal selia estrogen dan testosteron 
     ☛ GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita
     ☛ memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara (kesihatan semasa kitaran haid)
Memperbaiki inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan kurap. Juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.
Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan dengan merendahkan kolesterol LDL dan memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.
Melambatkan menopaus dengan hot flashes, insomnia, ketidakhadaman dan depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, membeti tone pada uterus untuk kulit lebih muda.
Memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing (protatomegaly)
Menghalang tekanan darah tinggi dengan menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pemngembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, megelak maslah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.
Menghalang komplikasi diabetes dengan merendahkan kandungan gula darah, berkesan untuk daibetes semasa hamil dan usia tua. meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.
Menentang kanser - GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh
, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
Memperbaiki tekstur rambut terhadap rambut kering dan keadaan rambut gugur.
Hiperaktif dan Autisma (ADD/ ADHD) - dibuktikan secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Mitos GLA : hanya untuk wanita adalah salah
GLA bukan sahaja untuk wanita

Ramai orang beranggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita. Sebenarnya supplemen GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, hanya boleh diperoleh daripada makanan. Sangat penting untuk kanak-kanak (potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja, dewasa, dan juga selepas menopaus dan andropause (menopaus lelaki).

Perlu GLA Complex?
Hubungi Aisyah : SMS 0126997494 | SMS 0196691507