Manfaat Vivix _ Si Pelawan Penuaan dan Penyakit Kronik

rajah : manfaat vivix

Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam Vivix, ahli sains menggabungkan RESVERATROL yg lampautulen dengan ekstrak daripd anggur muscadine, elderberry eropah dan carrot ungu. campuran inilah yang bertanggunjawab dalam banyak tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix. 

Berikut adalah ramuan semula jadi di dalam Vivix 

a) Anggur Muscadine 
-Merupakan THE ONLY anggur yang mempunyai LEBIH SATU KROMOSOM, yg dipercayai oleh ahli sains bahawa profil polifenolnya SGT BERPOTENSI dlm manfaat kesihatan.
- Ia mengandungi ASID ELLAGIK dalam kepekatan yang tinggi. asid ini merupakan phytonutrien yang tidak terdapat di dalam anggur lain dan dibuktikan menunjukkan ciri-ciri menghentikan kimia PENYEBAB KANSER, ANTI-VIRUS dan ANTI-BAKTERIA.

b) Carrot Ungu
- merupakan sumber terbaik VITAMIN A
- mengandungi phytokimia termasuk CAROTENOIDS, PHENOLICS, POLYACETYLENES, ISOCOUMARINS dan SESQUITERPENES. 
- mengandungi ANTOCYANINS : si antioksidan yang mustajab.  ia berwarna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran. antocyanins adalah antioksidan utama di dalam carrot yang berwarna ungu-kuning, ungu-oren dan carrot ungu-kuning mengandungi kapasiti OKSIDAN TERTINGGI, diikuti carrot ungu-oren.
- antocyanins juga dikaitkan dengan aktiviti ANTI RADANG, ANTI-MIKROBIAL dan ANTI-CARCONOGEN, juga mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotein yang berkebolehan MENGURANGI RISIKO PENYAKIT JANTUNG KORONARI. 
-mengandungi asid klorogenik yang dipercayai bertanggungjwab MENGURANGKAN DIABETES yang dikaitkan dengan pengambilan kopi. 

c) Elderberry (Sambucus nigra)
- berkesan dalam mengubati simptom flu , terutama influenza B.
- mengandungi flavonoids, yg mempunyai ciri ANTIOKSIDAN YANG KUAT, lalu akan mengukuhkan sistem imun MELAWAN JANGKITAN VIRUS DAN BAKTERIA. 
- kaya dengan anti-cyanin yang memberi kesan ANTI-RADANG, MENGURANGKAN SIMPTOM SAKIT OTOT, SELSEMA dan INFLUENZA. 
- kaya dengan VITAMIN A, B dan C, asid amino, carotenoid, tannin, rutin. 
- MENGUATKAN SISTEM IMUN
- melawan jangkitan virus dan flu, jangakitan yeast, asma, batuk, sesak hidung, dada dan diabetes. 
-merendahkan tahap kolesterol, menghalang oksidasi kolesterol LDL yg merupakan punca penyakit kardiovaskular. dan strok.
- mengurangkan stress
- memperbaiki penglihatan 
- memperbaiki penghadaman

d) Polyganum cuspidatum (dikenali sbg knotweed Jepun)
- merupakan sumber komersial RESVERATROL
-resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestasi atlet, dan mengurangkan berat badan.