weh , aku update blog :p

assalammualaikum 
seperti biasa, dah bersawang baru teringat nak update. 
blogger konon. cheh. 
weh! aku dah sampai mongolia, dah balik sini..dah nak sebulan dah pun...wakakaka...

MONGOLIA , alah yg glamer di kalangan rakyat mesia yg masih aman ni...of course glamer bkn sbb ramai yg dah smpi ke sana,  jarang sgt orang mesia sampai ke sana, sbb nya aku sampai2 pun aku duk terpegun, weh...aku dah gurun mana ni weh! cuak nya :0 ... INI BUKAN TEMPAT SHOPPING MOPPING ... 
aku bkn cuak apa, aku duk p bygkan aku jmpe kereta kebal kat sana sini kat depan nun...
ok byg je ok...padahal, sebijik pun aku tak jmpe ...

so , ni lah tanah ulaanbator, mongolia...yg tandus kerana masa tu musim luruh. nama je musim luruh , tp aku tak bleh nak fefeeling korea, sbb tak jmpe pun bunga ke, daun ke yg meluruh ... 
hati aku masa tu, masih dibygi ketakyakinan nak menjalankan tugas sorg2 diri...wpun bos2 ada, tp mereka kan bos...tak bleh nak smkan aku yg diberi tggjwab ni...tp aku mcm biasa, muka 'condifent' harus ada, wpun dlm hati risau kemain...ditambah hati ingat pesan mak abah, jaga diri dan adik angkat abang aaron kata pttnya dia yg sedih tak dpt ikut (ok selingan debik).
so korg :: aku sorg2 dgn bos2 yg berjantina lelaki! wakaka...mcm hampeh.

oopss yg ni aku perlu cerita, sebelum smpi mongolia, aku transit kat korea...ni lah korea aku...
 
1. bos aku tdo kemain lama, aku baru perasan weh, baju dia warna pink! wakaka


2. aku kena beli kasut baru, mahal kemain gara2 kaki melecet..  

3. bosan weh transit

4. ngengunyah aje lah 






ok smbg semula , tiba di mongolia...dah dekat mgrib...sejuk dah mula trase...aku gagahkan diri masa tu, sbb aku mmg tak brape nak imun dgn kesejukan wpun suhu aircond..grrrr...
so hotel yg aku menginap, the corporate hotel, 4 star...bilik besar, yg plg best ada penimbang! weehhuuu... boleh monitor berat tiap2 hari mcm hari2 biasa aku kat mesia, takde lah tambah senarai kerisauan aku lg...
malam mcm biasa, tp jaga tgh malam, sejuk beku aku....sejuk!sejuk!hot water pun nak memanas amik ms lama. 
bgn , aku buat sarapan, mcm biasa, cinch shake dgn cinch tea aku bwk...tak bleh tggl..plus aku main msk2 dlm bilik sbb tghari baru ada briefing dan setup booth. lama, dan tv aku biarkan membebel sndr..blum ada mood layan tv. 

lepas tgahri, dah briefg , g exhibition hall...mujur kecik je, dan tak jalan jauh...so satu rasa lega dan Allah makin mudahkan...maklumlah before this, kat negara2 lain, hall kemain besar, jauh dan sgt strict...tp kat ulaanbator, sempoi aje...mudah..tp sgt open pulak ke public, jd sgt kena jaga2 , dah susun2 brg, masuk semula ke dlm beg...sbb takut org duk curi...LOL, baik tak yah ada setup day! chet!

ok esoknya, hari exhibition pun bermula. alhamdulillah, ada translator disediakan oleh mongolian chamber. so keje2 mengexplain ke org semakin mudah, tadelah ckp ayam dgn itik. kalo tak haru sbb mostly mereka tak fasih berbahasa inggeris, even simple english pun...jdnya first day je aku buang air liur sbb nak brief dulu ke translator produk2 kami, hari2 seterusnya, aku boleh buat stok air liur...weeehuu

keje2 makin mudah, smgt nak mencari potential importer pun membara...sbb kebanyakkan nya mmg agak tertarik dgn produk2 kami.. moga Allah mengurniakan rezeki kami di sana satu hari nnti...

hari 2nd last aku dpt pluang tutup booth awl, dan dptlah tgk2 suasana countryside ulaanbaator...saujana mata memandang, langit membiru luas, angin bertiup segar , menggamit hati aku, utk jatuh cinta kpd view kat sana...subhanaAllah, Allahuakbar...dunia ini begitu indah ciptaanMu...jauh dari sudut hati kecil aku, selama ini aku tak mengimpikan utk dtg ke tempat2 mcm ni sbb tahu impian itu jauh lbh berangan dr menjadi nyata, tp hari itu Allah tunjukkan aku keindahan yg aku tak pnh rasakan... 


aktiviti mereka adalah bertani, jaga ternakan,





 
 
jadi melalui gambar, inilah mongolia...yg kini menjadi tempat yg aku rindukan utk aku kembali lagi ke sana...