Buleng dah pergi selama-lamanya

Assalammualaikum dan salam sejahtera..
Berita sedih...kucing saya di kampung baru saja mati...
Saya memang tergerak hati nak pesan pada mak utk lepaskan buleng dan belang dari kandangnya lebih kerap setiap minggu.
Hati saya tergerak ketika saya bangun dinihari rabu lepas. Hati saya memang rasa amat bersalah mengenangkan buleng dan belang yang jarang lepas bebas di kampung. Buleng dikurung sebab sering kencing merata-rata dan belang pula sebab makan anak ayam.
Agak terkejut bila sampai sahaja di kampung tadi..melihat buleng yang dah bermaya. Biasanya dia bising melihat saya..namun kali ni badan nya hanya terbaring kaku tidak bermaya.
Saya sempat cakap dgn buleng..saya minta maaf..smoga kamu gbira di syurga..doakan aku yg masih di sini tabah menghadapi dugaan hidup..kemudian saya usap kakinya.
Dia bergerak sedikit namun ketika itu nyawanya sudah di hujung tanduk..jam 10.15 malam td; tubuhnya sudah kaku...dia dah pergi selamanya.. maafkan aku buleng.. terima kasih utk saat gembira ketika kau berada di sini..
Sent from Yahoo Mail on Android