impian

assalammmualaikum
dah bersarang dah blog ni especially update tentang shaklee.
bukan tak aktif berjualan shaklee. sy masih aktif cuma tak dan nak update blog ni. tak dan tu perkataan yg menggambarkan alasan ke? erk...
ni pun sy cuba tuliskan sesuatu dr ia terus bersawang. bengang betul dgn hset yg tak membenarkan sy update status di fb. bkn sy biasa update status di fb, tp sy cuba nak update selalu.

recently ni org selalu berbicara tentang aura positif utk berjaya.. aura positif utk menjadikan hidup sentiasa positif shggakan sy tertanya selama ini sy tak berjayakah dan sering negatif ke?
bila terdetik tu bagus juga..mungkin sy perlu lihat lebih mendalam kepada kehidupan yg sy jalani sekarang ni...
selalu juga org bertanya sy tntg impian sy, nak capai apa? apa strategi utk berjaya yg luar biasa? sesak jugak otak ini berfikir... sbb bertubi2 kan soalannya...
puas sy berfikir...bila sy start berfikir byk 'me time' sy ambil...
yg sememangnya 'me time' tu spttnya jd tak stress turn kpd agak stress...adeh ai....
Allahurabbi sy tak mampu nak berkongsi secara terbuka tentang impian sy yg utama stakat ini..
hanya Dia Yang Maha Mengetahu tentang impian itu...
impian yg untuk berjaya siapa tak mahu...even sy di usia muda pun sy benar2 komited dalam kerjaya saya sehingga sy rs sy tunjang utama dlm kejayaan syarikat sy bekerja sekarang.
sy tak mengharapkan pujian dr manusia. cukup sekadar sy tahu sy berusaha keras dlm kerjaya saya dan Dia Maha Mengetahui apa yg sy hadapi dan sy usahakan...
bila berkerja dan dibayar gaji begitulah kita hadapi bermacam karenah. dari yg atasan hgga yg bawah, sekelumit sj yg memandang positif.
rsnya semua kita mempunyai pengalaman seperti sy...bagaimana kt hadapinya, bagaimana kt berubah menghadapinya ckuplah ia tersemat di hati kita.
bukankah itu juga usaha kita utk hidup ini, dan lebih bermanfaat jika kita tak pernah lupa kita hanya perantau di dunia ini. pengajaran buat diri sy, biarlah berwasatiah segalanya.
alhamdulillah utk semua kegembiraan dan dugaan yg sy hadapi...
biarpun di mata manusia lain ianya mungkin remeh, sy tidak seperti tanggapan itu.
cukuplah sy katakan sy akan tetap berusaha sedaya upaya saya mengajar diri sy terus2an berusaha. 
mungkin ada yg jengkel dgn pendirian sy, sy tetap akan berjalan dan meneruskan langkah saya.
syukur untuk setiap saat. sy akan berusaha.