Stress dan B-complex

keje , belajar, pernah hadapi stress tak?
confirm pernah kan. asik2 project. punyalah struggle. tu tak masuk kerja last minute.
ni yg betul2 rangka planning dan try manage semua tuh. kononnya sistematik tapi last2 jumpe jugak dateline. orang lain duk tambah keje kita adalah. campur pulak yg suka ganggu fokus kita.
dan time tula haru dibuatnya. nak2 rasa tak cukup masa.
tapi relax. sebenarnya semua ada penyelesaian.
ia bermula dari dalam diri kita sendiri. tak perlu org lain utk ubah kita. kita sendiri yg control the pace and situation.
abaikan anasir2 luar terutamanya yg menganggu fokus kita. kita pun kena elakkan diri kita dari berada dalam keadaan stress tu. nanti bertambah radikal2 bebas. mempercepatkan lagi kerosakan kulit dan sistem organ yang lain. lagi haru.
kalau kaitan stress dgn supplemen. vitamin B-complex sesuai. mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik.
manfaat utama B-complex :
a) menukar makanan kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan.
b) melawan tekanan dengan memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.
c) menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. ianya membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecatatan otak atau tulang belakang.
d) mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya fokus.